Serwisy internetowe Uniwersytetu Warszawskiego Nie jesteś zalogowany | zaloguj się
USOS
USOS R e j e s t r a c j a   ż e t o n o w a

Język angielski w komunikacji międzykulturowej (B2+) (2022Z) - gr. 1

Informacje ogólne

Szybkie odświeżanie

Kod przedmiotu 3300-JAKM-OG
Nazwa przedmiotu Język angielski w komunikacji międzykulturowej (B2+)
Język wykładowy angielski
Cykl dydaktyczny Semestr zimowy 2022/23
Typ zajęć Konwersatorium
Liczba godzin 22
Punkty ECTS 2
Prowadzący dr Kamil Chrzczonowicz
Miejsce Budynek Dydaktyczny - Dobra 55, Warszawa (Śródmieście), ul. Dobra 55, sala 3.016 [pokaż na mapie]
Termin Wtorek 16:45-18:15
Koszt 22 żetonów typu OG
Liczba miejsc (zarejestrowani/limit) 14/18

Strona przedmiotu w USOSweb

Krótki opis

Zajęcia finansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5 i z tego powodu studenci zobowiązani są do wypełnienia dokumentacji projektowej. Odmowa ich wypełnienia oznacza rezygnację z zajęć.

Kurs ma na celu podniesienie umiejętności językowych studentów w kontekście postpandemicznej komunikacji międzykulturowej. Celem naszych spotkań będzie podniesienie kompetencji komunikacyjnych studentów w kontekście pluralistycznej, umiędzynarodowionej, ucyfrowionej kultury współczesnego świata. Zajęcia będą obejmować ćwiczenia z pisania, słownictwa i rozmowy na tematy istotne z punktu widzenia międzykulturowej komunikacji i globalnej debaty publicznej.

Pierwsze zajęcia odbędą się 16.03.2023 r.

Tryb rozliczania przedmiotu

Zaliczenie na ocenę

Uwagi

Pierwsze zajęcia odbędą się 25.10.2022 r.

Pełny opis

Kurs ma na celu podniesienie umiejętności językowych studentów w kontekście postpandemicznej komunikacji międzykulturowej. Celem naszych spotkań będzie podniesienie kompetencji komunikacyjnych studentów w kontekście pluralistycznej, umiędzynarodowionej, ucyfrowionej kultury współczesnego świata. Zajęcia będą obejmować ćwiczenia z pisania, słownictwa i rozmowy na tematy istotne z punktu widzenia międzykulturowej komunikacji i globalnej debaty publicznej: sztuki słuchania i argumentacji, (nie)porozumień międzykulturowych i interpersonalnych, dwujęzyczności i wielojęzyczności, sztucznej inteligencji i rynku pracy, globalnej wioski i lokalnych społeczności, problemu rozprzestrzeniania fałszywych informacji i politycznej polaryzacji, światowego dziedzictwa kulturowego, kryzysu ekologicznego, migracji, gospodarki światowej, praw człowieka, mediów społecznościowych, kultury popularnej i innych.

Materiały omawiane na kursie stanowią połączenie językowych i akademickich podręczników, popularnonaukowych materiałów wideo, oraz ćwiczeń przygotowanych przez instruktora.

Metoda zaliczenia: każda osoba w grupie może wybrać pomiędzy: A.) napisaniem krótkiego tekstu (np. eseju wyrażającego opinię o jednym z tematów omawianych w trakcie kursu); lub B.) nagraniem podkastu/dyskusji na wybrany temat związany z kursem. Obie formy wymagają użycia słownictwa poznanego w ramach zajęć.

Literatura

- Jan Bell and Roger Gower, Advanced Expert, Pearson, 2014.

- Iwona Dubicka et al., Business Partner B2+, Pearson/Financial Times Publishing, 2019.

- Ruth Gairns and Stuart Redman, Oxford Word Skills (Upper-Intermediate/Advanced), Oxford University Press, 2020.

- Michael McCarthy and Felicity O’Dell, Academic Vocabulary in Use, Cambridge University Press 2016.

- Michael Vince, Language Practice for Advanced, Macmillan, 2014.

- Wybór materiałów wideo z platform edukacyjnych i popularnonaukowych (e.g., TED Talks, Ted-Ed, The School of Life)

- Wybór artykułów i ćwiczeń z The New York Times – Learning Section

- Materiały przygotowane przez instruktora