Informacje ogólne
Szybkie odświeżanie
|
Kod przedmiotu |
3302-ECOMP-OG |
Nazwa przedmiotu |
E-commerce w praktyce - Uruchomienie sprzedaży w sieci |
Język wykładowy |
polski |
Cykl dydaktyczny |
Semestr letni 2022/23 |
Typ zajęć |
Kurs internetowy |
Liczba godzin |
30 |
Punkty ECTS |
3 |
Prowadzący |
dr Przemysław Jóskowiak |
Koszt |
30 żetonów typu OG |
Liczba miejsc (zarejestrowani/limit) |
15/15 |
Strona przedmiotu w USOSweb
Krótki opis
Celem kursu jest poznanie kluczowych etapów uruchomienia sprzedaży w sieci (e-commerce) na przykładzie najbardziej popularnych produktów. Uczymy się podstaw szeroko pojętego e-biznesu, czyli działalności biznesowo-marketingowej w sieci.
Pracujemy na przykładach z Polski i ze świata, w tym także z rynku niemieckiego. Kurs jest otwarty dla wszystkich. Pracujemy w języku polskim.
Kurs jest częścią nowej oferty nowoczesnej germanistyki, gdzie łączymy naukę współczesnych kompetencji cyfrowych z wiedzą na temat krajów niemieckiego obszaru językowego.
Tryb rozliczania przedmiotu
Pełny opis
Kurs "E-commerce w praktyce - Uruchomienie sprzedaży w sieci" prowadzi krok po kroku przez kolejne etapy budowy i uruchomienia e-biznesu w postaci e-sklepu lub serwisu internetowego.
Cele szczegółowe to:
- poznanie szczegółów funkcjonowania e-biznesu w dwóch wariantach: pośredniego (klasycznego ze sprzedażą w sieci) i bezpośredniego (tylko w sieci)
- omówienie czterech kluczowych etapów uruchomienia sprzedaży e-commerce dla towarów fizycznych, usług i innych produktów, w tym cyfrowych (e-booki itp.)
- praktyczna analiza wybranych przykładów realnych e-biznesów pod kątem wdrożenia sprzedaży e-commerce, tj. analiza stron internetowych, pozycjonowania w sieci itp.
- przećwiczenie podstawowych działań wdrożeniowych dla wybranych rodzajów sprzedaży e-commerce (e-biznesów) zgodnie z szablonem wdrożenia sprzedaży e-commerce (grupa docelowa, produkt, system sprzedaży, systemy uzupełniające, formalności itp.)
Program kursu obejmuje m.in.:
1. Wybór grupy docelowej i produktu (analiza rynku), w tym strategiczne pozycjonowanie biznesu w sieci oraz optymalizację SEO
2. Budowa systemu e-commerce, w tym wybór systemu sprzedaży (SaaS, opensource) oraz kluczowych systemów uzupełniających (dostawa, płatność, analityka, e-mail marketing itp.)
3. Działania zabezpieczające sprzedaż (certyfikat SSL, regulamin, polityka prywatności, RODO) zgodne z współczesnymi wymogami formalno-prawnymi
4. Budowa podstawowego systemu promocji (Google sieć wyszukiwania, Google sieć displayowa, serwis Facebook, inne)
Literatura
- Materiały własne autora
- Materiały wideo dostępne na platformie academius.eu
- Materiały dydaktyczne dostępne na platformie academius.eu
- Strony internetowe wybranych biznesów w sieci, w tym: Displate.com, Akardo.pl, Rzetelnyregulamin.pl, Akademiaanalytics.pl, Mindtools.com, Strefakursow.pl, Jakoszczedzacpieniadze.pl i inne