Serwisy internetowe Uniwersytetu Warszawskiego Nie jesteś zalogowany | zaloguj się
USOS
USOS R e j e s t r a c j a   ż e t o n o w a

E-commerce w praktyce - Uruchomienie sprzedaży w sieci (2022L) - gr. 1

Informacje ogólne

Szybkie odświeżanie

Kod przedmiotu 3302-ECOMP-OG
Nazwa przedmiotu E-commerce w praktyce - Uruchomienie sprzedaży w sieci
Język wykładowy polski
Cykl dydaktyczny Semestr letni 2022/23
Typ zajęć Kurs internetowy
Liczba godzin 30
Punkty ECTS 3
Prowadzący dr Przemysław Jóskowiak
Koszt 30 żetonów typu OG
Liczba miejsc (zarejestrowani/limit) 15/15

Strona przedmiotu w USOSweb

Krótki opis

Celem kursu jest poznanie kluczowych etapów uruchomienia sprzedaży w sieci (e-commerce) na przykładzie najbardziej popularnych produktów. Uczymy się podstaw szeroko pojętego e-biznesu, czyli działalności biznesowo-marketingowej w sieci.

Pracujemy na przykładach z Polski i ze świata, w tym także z rynku niemieckiego. Kurs jest otwarty dla wszystkich. Pracujemy w języku polskim.

Kurs jest częścią nowej oferty nowoczesnej germanistyki, gdzie łączymy naukę współczesnych kompetencji cyfrowych z wiedzą na temat krajów niemieckiego obszaru językowego.

Tryb rozliczania przedmiotu

Zaliczenie na ocenę

Pełny opis

Kurs "E-commerce w praktyce - Uruchomienie sprzedaży w sieci" prowadzi krok po kroku przez kolejne etapy budowy i uruchomienia e-biznesu w postaci e-sklepu lub serwisu internetowego.

Cele szczegółowe to:

- poznanie szczegółów funkcjonowania e-biznesu w dwóch wariantach: pośredniego (klasycznego ze sprzedażą w sieci) i bezpośredniego (tylko w sieci)

- omówienie czterech kluczowych etapów uruchomienia sprzedaży e-commerce dla towarów fizycznych, usług i innych produktów, w tym cyfrowych (e-booki itp.)

- praktyczna analiza wybranych przykładów realnych e-biznesów pod kątem wdrożenia sprzedaży e-commerce, tj. analiza stron internetowych, pozycjonowania w sieci itp.

- przećwiczenie podstawowych działań wdrożeniowych dla wybranych rodzajów sprzedaży e-commerce (e-biznesów) zgodnie z szablonem wdrożenia sprzedaży e-commerce (grupa docelowa, produkt, system sprzedaży, systemy uzupełniające, formalności itp.)

Program kursu obejmuje m.in.:

1. Wybór grupy docelowej i produktu (analiza rynku), w tym strategiczne pozycjonowanie biznesu w sieci oraz optymalizację SEO

2. Budowa systemu e-commerce, w tym wybór systemu sprzedaży (SaaS, opensource) oraz kluczowych systemów uzupełniających (dostawa, płatność, analityka, e-mail marketing itp.)

3. Działania zabezpieczające sprzedaż (certyfikat SSL, regulamin, polityka prywatności, RODO) zgodne z współczesnymi wymogami formalno-prawnymi

4. Budowa podstawowego systemu promocji (Google sieć wyszukiwania, Google sieć displayowa, serwis Facebook, inne)

Literatura

- Materiały własne autora

- Materiały wideo dostępne na platformie academius.eu

- Materiały dydaktyczne dostępne na platformie academius.eu

- Strony internetowe wybranych biznesów w sieci, w tym: Displate.com, Akardo.pl, Rzetelnyregulamin.pl, Akademiaanalytics.pl, Mindtools.com, Strefakursow.pl, Jakoszczedzacpieniadze.pl i inne