R e j e s t r a c j a ż e t o n o w a |
Elementy retoryki i moderowanie dyskusji w pracy nauczyciela– Klinika Kariery przyszłego nauczyciela (2022L) - gr. 1Informacje ogólne
Strona przedmiotu w USOSwebKrótki opisZajęcia składać się będą z dwóch części. W części pierwszej studentki i studenci zapoznają się z tymi narzędziami wykorzystywanymi podczas przygotowywania i wygłaszania przemówienia, które łatwo mogą być użyte w pracy nauczycielek i nauczycieli. W części drugiej nabyte umiejętności wykorzystają poprzez uczestnictwo w wybranym typie debaty, wcześniej zapoznając się ze sposobami prowadzenia dyskusji i debat. W zajęciach uczestniczyć mogą wyłącznie studenci drugiego lub trzeciego roku studiów licencjackich, pierwszego lub drugiego roku studiów magisterskich oraz czwartego lub piątego roku studiów jednolitych magisterskich. Jeżeli student nie spełnia tego kryterium, zostanie poproszony o wyrejestrowanie z zajęć. Tryb rozliczania przedmiotuZaliczenie na ocenę Pełny opisZajęcia będą miały charakter przede wszystkim warsztatowy. W ich trakcie będą poruszane następujące zagadnienia: jak rozpoczynać i kończyć mowę/lekcję jak stawiać tezę wystąpienia/jak formułować temat lekcji jak dobierać argumenty/jak dobierać treści na lekcji jak nawiązywać kontakt ze słuchaczami/uczniami jak wykorzystywać mowę ciała jak wykorzystywać możliwości głosu jak kontrolować tremę jak trenować pamięć jak urozmaicać wystąpienia/lekcje narzędziami multimedialnymi i rekwizytami jak oceniać wystąpienie publiczne jak wywoływać i moderować dyskusję w klasie jak prowadzić różne typy debat. Warsztat umożliwia uzyskanie kompetencji zawodowych oraz komunikacyjnych Zajęcia finansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5 i z tego powodu studenci zobowiązani są do wypełnienia dokumentacji projektowej. Niewypełnienie obligatoryjnej dokumentacji projektowej przed rozpoczęciem drugich zajęć oznacza rezygnację z zajęć, a tym samym student zostanie poproszony o wyrejestrowanie się z nich. LiteraturaLiteratura dotycząca tematyki zajęć jest ogromna. Poniżej wybrane lektury: Anderson C., TED talks: oficjalny poradnik TED: jak przygotować wystąpienie publiczne, Wrocław 2018 Bańko M., ABC dobrego mówcy, w: Polszczyzna na co dzień, red. M. Bańko, Warszawa 2020, 159-230 Ćwiczenia z retoryki, red. M. Barłowska, A. Budzyńska-Daca, M. Załęska, Warszawa 2012 Korolko M., Sztuka retoryki: przewodnik encyklopedyczny, Warszawa 1990 Kutnyj P., Sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych, Warszawa 2021 Retoryka, red. M. Barłowska, A. Budzyńska-Dacy, P. Wilczek, Warszawa 2009 Szermierka na słowa: o debacie oksfordzkiej i nie tylko, red. T. Dołęgowski, W. Labuda, Warszawa 2021 Dodatkowa informacjamiejsce i lokalizacja: Kampus Główny, termin: 22.03, 29.03, 5.04 ,12.04., 19.04, 26.04, 10.05, 17.05, 24.05, 31.05, środy 16:45-18:15
|
UL: centralny system rejestracji żetonowych | Najlepiej działa z przeglądarką | :: UL2 6.2.0.0-0 (2016-06-23) | :: kontakt |