Informacje ogólne
Szybkie odświeżanie
|
Kod przedmiotu |
0000-GRY-KKPN-OG |
Nazwa przedmiotu |
Grywalizacja - czy edukacja może być rozrywką? - Klinika Kariery Przyszłego Nauczyciela |
Cykl dydaktyczny |
Semestr letni 2022/23 |
Typ zajęć |
Warsztaty |
Liczba godzin |
30 |
Punkty ECTS |
2 |
Prowadzący |
dr Monika Klejman |
Termin |
Czwartek 10:00-12:30 |
Koszt |
30 żetonów typu OG |
Liczba miejsc (zarejestrowani/limit) |
10/18 |
Strona przedmiotu w USOSweb
Krótki opis
Zajęcia mają na celu zapoznanie się z metodami aktywizującymi, wykorzystującymi mechanizmy i elementy gier w nauczaniu, uczeniu się i wychowaniu dzieci i młodzieży.
Zajęcia finansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5 i z tego powodu studenci zobowiązani są do wypełnienia dokumentacji projektowej. Niewypełnienie obligatoryjnej dokumentacji projektowej przed rozpoczęciem drugich zajęć oznacza rezygnację z zajęć, a tym samym student zostanie poproszony o wyrejestrowanie się z nich.
W zajęciach uczestniczyć mogą wyłącznie studenci drugiego lub trzeciego roku studiów licencjackich, pierwszego lub drugiego roku studiów magisterskich oraz czwartego lub piątego roku studiów jednolitych magisterskich. Jeżeli student nie spełnia tego kryterium, zostanie poproszony o wyrejestrowanie z zajęć.
Tryb rozliczania przedmiotu
Pełny opis
Zajęcia posłużą zapoznaniu studentów z tematem wykorzystania elementów gier w nauczaniu, uczeniu się i wychowaniu dzieci i młodzieży. Studenci dowiedzą się:
dlaczego warto włączyć elementy gry do nauczycielskiego warsztatu metod, jakie są zalety i wady tego typu aktywności,
jakie są cele edukacyjne metod aktywizujących wykorzystujących gry,
jakie aktywności wykorzystujące elementy gry, można zastosować na lekcji, w klasie, na terenie budynku szkoły oraz w najbliższym otoczeniu każdej szkoły,
jak zaprojektować i przeprowadzić aktywność wykorzystującą elementy gry, jakie są ograniczenia i najczęstsze trudności związane tą metoda pracy.
Zaprezentowane zostaną proste gry oraz bardziej zaawansowane aktywności i projekty zawierające elementy gry, które mogą być realizowane przez uczniów na lekcji w klasie lub w budynku szkoły.
Zajęcia odbywające się w terenie, pozwolą studentom na zapoznanie się z prostymi zadaniami przyrodniczymi, zabawami z elementami integracji sensorycznej ćwiczącej uważność oraz różnymi formami gier terenowych.
Na zajęciach studenci będą mieli możliwość doświadczenia prezentowanych aktywności z perspektywy ucznia jak również stworzenia własnych materiałów edukacyjnych z elementami gry. Możliwość działania i doświadczania będzie okazją do refleksji nad stylem pracy nauczyciela oraz analizy czynników ułatwiających i utrudniających tę pracę.
Odniesiemy się także do współpracy pomiędzy nauczycielami i między-przedmiotowego zastosowania metod opartych na grach, poprzez realizację większych projektów szkolnych lub międzyszkolnych, wykorzystujących potencjał przyrodniczo-kulturowy najbliższej okolicy oraz regionu.
Warsztat umożliwia uzyskanie kompetencji zawodowych oraz komunikacyjnych
Literatura
Houghton P., Woroll J., Leśna szkoła dla każdego, MUZA, 2017
Gaszyńska A., Świderek G., W dziką stronę. Rozmowy o edukacji w przyrodzie, ODE “Źródła”, 2016
Jodełka A.,Leśne warsztaty, Pracownia K,
Chmielińska A., Dzikie opowieści, Wydawnictwo Nieśpieszne
Dodatkowa informacja
miejsce i lokalizacja: Wydział Biologii, ul. Miecznikowa 1., sala 401A, termin: 16.03, 23.03, 30.03, 13.04, 20.04, 27.04, 11.05, 18.05, 25.05, 1.06, czwartek w godz. 10:00-12:30