Serwisy internetowe Uniwersytetu Warszawskiego Nie jesteś zalogowany | zaloguj się
USOS
USOS R e j e s t r a c j a   ż e t o n o w a

Jak pisać, żeby inni chcieli czytać? Kreatywne pisanie w pracy nauczyciela (edycja 3.)- Klinika Kariery przyszłego nauczyciela (2022L) - gr. 1

Informacje ogólne

Szybkie odświeżanie

Kod przedmiotu 0000-JPCP3-KKPN-OG
Nazwa przedmiotu Jak pisać, żeby inni chcieli czytać? Kreatywne pisanie w pracy nauczyciela (edycja 3.)- Klinika Kariery przyszłego nauczyciela
Cykl dydaktyczny Semestr letni 2022/23
Typ zajęć Warsztaty
Liczba godzin 20
Punkty ECTS 2
Prowadzący mgr Agata Rosińska
Miejsce Stara Biblioteka - "Stary BUW", Warszawa (Śródmieście), ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, sala 114 [pokaż na mapie]
Termin Wtorek 16:00-17:30
Koszt 20 żetonów typu OG
Liczba miejsc (zarejestrowani/limit) 11/18

Strona przedmiotu w USOSweb

Krótki opis

Jak pisać, żeby inni chcieli czytać? Tworzenie i redagowanie różnego rodzaju tekstów (użytkowych, literackich, publicystycznych), rozwijając przy tym wyobraźnię oraz myślenie kreatywne. Celem zajęć jest podniesienie kompetencji zawodowych i komunikacyjnych uczestników. Studenci w sposób wyłącznie praktyczny będą rozwijać umiejętność tworzenia spójnych, logicznych, poprawnych językowo (!) oraz atrakcyjnych tekstów. Wzmacnianie umiejętności pisarskich na pewno przyda się każdemu przyszłemu nauczycielowi.

W zajęciach uczestniczyć mogą wyłącznie studenci drugiego lub trzeciego roku studiów licencjackich, pierwszego lub drugiego roku studiów magisterskich oraz czwartego lub piątego roku studiów jednolitych magisterskich. Jeżeli student nie spełnia tego kryterium, zostanie poproszony o wyrejestrowanie z zajęć.

Tryb rozliczania przedmiotu

Zaliczenie na ocenę

Pełny opis

Umiejętność tworzenia poprawnego, logicznego, spójnego, a przy tym atrakcyjnego tekstu jest niezbędna w pracy każdego nauczyciela. Podczas zajęć studenci nauczą się konstruować różnego rodzaju komunikaty i teksty oraz dostosowywać je do zróżnicowanych (np. wiekowo) grup odbiorców, rozwijając świadomość językowo-stylistyczną. Uczestnicy warsztatów będą mieli możliwość sprawdzenia nowo nabytych umiejętności w praktyce, dyskusji na temat realizowanych zadań oraz uzyskania konstruktywnej informacji zwrotnej od innych uczestników zajęć.

Zajęcia finansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5 i z tego powodu studenci zobowiązani są do wypełnienia dokumentacji projektowej. Niewypełnienie obligatoryjnej dokumentacji projektowej przed rozpoczęciem drugich zajęć oznacza rezygnację z zajęć, a tym samym student zostanie poproszony o wyrejestrowanie się z nich.

Literatura

Batko A., Sztuka perswazji, czyli język wpływu i manipulacji, wyd. Helion, Onepress, Gliwice 2011.

Bublanova A., Selzerova A., Ćwiczenia kreatywnego pisania, wyd. Moc Media, Warszawa 2022.

Murdoch A., Kreatywność w reklamie, wyd. PWN, Warszawa 2003.

Bralczyk J., Mówi się. Porady językowe profesora Bralczyka, wyd. PWN, Warszawa 2014.

Penman D., Mindfulness. Droga do kreatywności, wyd. Samo Sedno, Warszawa 2016

Puzyrkiewicz D., Biblia copywritingu, wyd. Helion, Gliwice 2019.

Dodatkowa informacja

temin i lokalizacja: 21.03, 28.03 ,04.04, 18.04 , 25.04, 9.05, 16.05, 23.05, 30.05, 06.06 w godz. 16:00-17:30, Kampus Główny