R e j e s t r a c j a ż e t o n o w a |
Jak nauczać dwujęzycznie przedmiotów niejęzykowych? Nauczanie dwujęzyczne w teorii i praktyce – Klinika Kariery (2022L) - gr. 1Informacje ogólne
Strona przedmiotu w USOSwebKrótki opisGłównym celem zajęć jest przygotowanie studentów kierunków niefilologicznych do pracy nauczyciela przedmiotów niejęzykowych (biologia, chemia, fizyka, geografia, historia, …) w klasach dwujęzycznych. W czasie zajęć uczestnicy zostaną zapoznani z głównymi założeniami zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego nazywanego w Polsce nauczaniem dwujęzycznym. Nauczą się także, w jaki sposób konstruować jednostkę dydaktyczną przedmiotu niejęzykowego z elementami języka obcego, jak wprowadzać słownictwo specjalistyczne oraz jakie techniki dydaktyczne należy wykorzystać w czasie pracy z tekstem specjalistycznym w języku obcym. W zajęciach uczestniczyć mogą wyłącznie studenci drugiego lub trzeciego roku studiów licencjackich, pierwszego lub drugiego roku studiów magisterskich oraz czwartego lub piątego roku studiów jednolitych magisterskich. Jeżeli student nie spełnia tego kryterium, zostanie poproszony o wyrejestrowanie z zajęć. Tryb rozliczania przedmiotuZaliczenie na ocenę Pełny opisGłównym celem zajęć jest przygotowanie studentów kierunków niefilologicznych do pracy nauczyciela przedmiotów niejęzykowych (biologia, chemia, fizyka, geografia, historia, …) w klasach dwujęzycznych. W czasie zajęć uczestnicy zostaną zapoznani z głównymi założeniami zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego nazywanego w Polsce nauczaniem dwujęzycznym. Nauczą się także, w jaki sposób konstruować jednostkę dydaktyczną przedmiotu niejęzykowego z elementami języka obcego, jak wprowadzać słownictwo specjalistyczne oraz jakie techniki dydaktyczne należy wykorzystać w czasie pracy z tekstem specjalistycznym w języku obcym. W czasie zajęć zostaną omówione następujące zagadnienia: cele i założenia nauczania dwujęzycznego miejsce nauczania dwujęzycznego w polskim systemie edukacyjnym nauczanie słownictwa specjalistycznego na lekcji przedmiotu niejęzykowego w klasie dwujęzycznej wykorzystanie artykułów popularnonaukowych zredagowanych w języku obcym na lekcji przedmiotu niejęzykowego w klasie dwujęzycznej wykorzystanie specjalistycznych nagrań w języku obcym na lekcji przedmiotu niejęzykowego w klasie dwujęzycznej struktura lekcji przedmiotu niejęzykowego w klasie dwujęzycznej metoda projektu na lekcji przedmiotu niejęzykowego w klasie dwujęzycznej Zajęcia umożliwią uczestnikom nabycie kompetencji zawodowych związanych z pracą nauczyciela przedmiotu niejęzykowego w szkole dwujęzycznej, jak również kompetencji komunikacyjnych i interpersonalnych (praca w grupie). Zajęcia finansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5 i z tego powodu studenci zobowiązani są do wypełnienia dokumentacji projektowej. Niewypełnienie obligatoryjnej dokumentacji projektowej przed rozpoczęciem drugich zajęć oznacza rezygnację z zajęć, a tym samym student zostanie poproszony o wyrejestrowanie się z nich. LiteraturaElementy bibliografii: Gajo, L., „Czy nauczyciel uczący w sekcji dwujęzycznej to nowy typ nauczyciela?” [w:] Dzięgielewska, Z. (red.) Nauczanie dwujęzyczne w Polsce i w Europie, CODN, Warszawa, s. 16-25. Kondrak, L., 2010, „Czy warto uczyć się matematyki po francusku?” [w:] Języki Obce w Szkole 6/2010, s. 126-133. Michalska-Guidon, L., 2008, „Strategie nauczania przedmiotów ścisłych w klasach dwujęzycznych” w:] Dzięgielewska, Z. (red.) Nauczanie dwujęzyczne w Polsce i w Europie, CODN, Warszawa, s. 66-73. Pawlak, M., 2010, „Zintegrowane kształcenie językowo-przedmiotowe: założenia, praktyka, perspektywy” [w:] Języki Obce w Szkole 6/2010, s. 13-26. Pawlak, M., 2015, Edukacja dwujęzyczna w polskich szkołach. Raport ewaluacyjny, ORE, Warszawa. Zagner, A., 2010, „Geografia dwujęzycznie” [w:] Języki Obce w Szkole 6/2010, s. 114-118. Dodatkowa informacjatermin i lokalizacja: Wydział Neofilologii, Dobra 55, sala 1.616, wtorki od 21.03.2023, w godz. 11:30-13:00.
Kilka zajęć będzie miało charakter on-line, w terminie ustalonym podczas zajęć.
|
UL: centralny system rejestracji żetonowych | Najlepiej działa z przeglądarką | :: UL2 6.2.0.0-0 (2016-06-23) | :: kontakt |