Serwisy internetowe Uniwersytetu Warszawskiego Nie jesteś zalogowany | zaloguj się
USOS
USOS R e j e s t r a c j a   ż e t o n o w a

Troska o siebie pedagoga/nauczyciela (edycja 2.) – Klinika Kariery przyszłego nauczyciela (2022L) - gr. 1

Informacje ogólne

Szybkie odświeżanie

Kod przedmiotu 0000-TSNP2-KKPN-OG
Nazwa przedmiotu Troska o siebie pedagoga/nauczyciela (edycja 2.) – Klinika Kariery przyszłego nauczyciela
Cykl dydaktyczny Semestr letni 2022/23
Typ zajęć Warsztaty
Liczba godzin 28
Punkty ECTS 2
Prowadzący mgr Barbara Lipińska-Zańko
Miejsce Budynek Dydaktyczny - Mokotowska 16/20, Warszawa, ul. Mokotowska 16/20, sala 403 [pokaż na mapie]
Termin Wtorek (co dwa tygodnie - nieparzyste) 16:00-19:00
Koszt 28 żetonów typu OG
Liczba miejsc (zarejestrowani/limit) 16/18

Strona przedmiotu w USOSweb

Krótki opis

Celem zajęć jest poszerzenie refleksji uczestników kursu w obszarze troski o siebie w zawodach pedagogicznych, jej znaczenia i przejawów w perspektywie krótko- i długofalowej. Zajęcia będą miały charakter konwersatoryjno-warsztatowy.

Zajęcia finansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5 i z tego powodu studenci zobowiązani są do wypełnienia dokumentacji projektowej. Niewypełnienie obligatoryjnej dokumentacji projektowej przed rozpoczęciem drugich zajęć oznacza rezygnację z zajęć, a tym samym student zostanie poproszony o wyrejestrowanie się z nich.

W zajęciach uczestniczyć mogą wyłącznie studenci drugiego lub trzeciego roku studiów licencjackich, pierwszego lub drugiego roku studiów magisterskich oraz czwartego lub piątego roku studiów jednolitych magisterskich. Jeżeli student nie spełnia tego kryterium, zostanie poproszony o wyrejestrowanie z zajęć.

Tryb rozliczania przedmiotu

Zaliczenie na ocenę

Pełny opis

Celem zajęć jest poszerzenie refleksji uczestników kursu w obszarze troski o siebie w zawodach pedagogicznych, jej znaczenia i przejawów w perspektywie krótko- i długofalowej. Zajęcia będą miały charakter konwersatoryjno-warsztatowy.

Podczas zajęć rozmawiać będziemy na temat pojęcia troski i jej znaczenia w kształceniu pedagogicznym. Zastanowimy się jakie stereotypy towarzyszą temu pojęciu i jak troska rozumiana jest potocznie i jak rozumie ją każdy z uczestników.

W trzech blokach skupimy się na działaniach z obszaru troski o siebie (self-care) w jej aspektach fizycznym, psychicznym i duchowym.

Udział w zajęciach umożliwia uzyskanie kompetencji zawodowych (planowanie kariery zawodowej) oraz komunikacyjnych (szczególnie formułowania i nazywania własnych potrzeb).

Literatura

- Troska o siebie. Historia seksualności. Tom 3, Michael Foucault [fragmenty]

-Wypalenie, Emily Nagoski, Amelia Nagoski [fragmenty]

-Troska o siebie a rozwój człowieka, Marek Drwięga

-Troska o siebie wobec innego- prolegomena, Hanna Stępniewska-Gębik [fragmenty]

-wybrane teksty autorstwa Natalii Saraty

Dodatkowa informacja

termin i lokalizacja: (spotkania co dwa tygodnie we wtorek od 16 do 19, pierwsze spotkanie 21.03.2023 ), Wydział Pedagogiczny, sala 403