R e j e s t r a c j a ż e t o n o w a |
Troska o siebie pedagoga/nauczyciela (edycja 2.) – Klinika Kariery przyszłego nauczyciela (2022L) - gr. 1Informacje ogólne
Strona przedmiotu w USOSwebKrótki opisCelem zajęć jest poszerzenie refleksji uczestników kursu w obszarze troski o siebie w zawodach pedagogicznych, jej znaczenia i przejawów w perspektywie krótko- i długofalowej. Zajęcia będą miały charakter konwersatoryjno-warsztatowy. Zajęcia finansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5 i z tego powodu studenci zobowiązani są do wypełnienia dokumentacji projektowej. Niewypełnienie obligatoryjnej dokumentacji projektowej przed rozpoczęciem drugich zajęć oznacza rezygnację z zajęć, a tym samym student zostanie poproszony o wyrejestrowanie się z nich. W zajęciach uczestniczyć mogą wyłącznie studenci drugiego lub trzeciego roku studiów licencjackich, pierwszego lub drugiego roku studiów magisterskich oraz czwartego lub piątego roku studiów jednolitych magisterskich. Jeżeli student nie spełnia tego kryterium, zostanie poproszony o wyrejestrowanie z zajęć. Tryb rozliczania przedmiotuZaliczenie na ocenę Pełny opisCelem zajęć jest poszerzenie refleksji uczestników kursu w obszarze troski o siebie w zawodach pedagogicznych, jej znaczenia i przejawów w perspektywie krótko- i długofalowej. Zajęcia będą miały charakter konwersatoryjno-warsztatowy. Podczas zajęć rozmawiać będziemy na temat pojęcia troski i jej znaczenia w kształceniu pedagogicznym. Zastanowimy się jakie stereotypy towarzyszą temu pojęciu i jak troska rozumiana jest potocznie i jak rozumie ją każdy z uczestników. W trzech blokach skupimy się na działaniach z obszaru troski o siebie (self-care) w jej aspektach fizycznym, psychicznym i duchowym. Udział w zajęciach umożliwia uzyskanie kompetencji zawodowych (planowanie kariery zawodowej) oraz komunikacyjnych (szczególnie formułowania i nazywania własnych potrzeb). Literatura- Troska o siebie. Historia seksualności. Tom 3, Michael Foucault [fragmenty] -Wypalenie, Emily Nagoski, Amelia Nagoski [fragmenty] -Troska o siebie a rozwój człowieka, Marek Drwięga -Troska o siebie wobec innego- prolegomena, Hanna Stępniewska-Gębik [fragmenty] -wybrane teksty autorstwa Natalii Saraty Dodatkowa informacjatermin i lokalizacja: (spotkania co dwa tygodnie we wtorek od 16 do 19, pierwsze spotkanie 21.03.2023 ), Wydział Pedagogiczny, sala 403
|
UL: centralny system rejestracji żetonowych | Najlepiej działa z przeglądarką | :: UL2 6.2.0.0-0 (2016-06-23) | :: kontakt |