R e j e s t r a c j a ż e t o n o w a |
Skuteczne zarządzanie zespołem klasowym - aspekty dydaktyczne i wychowawcze (2022L) - gr. 1Informacje ogólne
Strona przedmiotu w USOSwebKrótki opisGłównym celem zajęć jest przygotowanie studentów do skutecznego zarządzania zespołem klasowym zarówno w pracy dydaktycznej jak i wychowawczej. W czasie zajęć studenci zostaną uwrażliwieni na wybrane aspekty psychopedagogiczne procesu dydaktycznego, które są związane z budowaniem relacji w zespole klasowym. Uczestnicy zajęć poznają role, jakie odgrywają zarówno nauczyciele jak i uczniowie w szkole. Dowiedzą się, w jaki sposób skutecznie budować relacje pomiędzy różnymi uczestnikami edukacji: nauczycielami, uczniami oraz rodzicami. W zajęciach uczestniczyć mogą wyłącznie studenci drugiego lub trzeciego roku studiów licencjackich, pierwszego lub drugiego roku studiów magisterskich oraz czwartego lub piątego roku studiów jednolitych magisterskich. Jeżeli student nie spełnia tego kryterium, zostanie poproszony o wyrejestrowanie z zajęć. Tryb rozliczania przedmiotuZaliczenie na ocenę Pełny opisGłównym celem zajęć jest przygotowanie studentów do skutecznego zarządzania zespołem klasowym zarówno w pracy dydaktycznej jak i wychowawczej. W czasie zajęć studenci zostaną uwrażliwieni na wybrane aspekty psychopedagogiczne procesu dydaktycznego, które są związane z budowaniem relacji w zespole klasowym. Uczestnicy zajęć poznają role, jakie odgrywają zarówno nauczyciele jak i uczniowie w szkole. Dowiedzą się, w jaki sposób skutecznie budować relacje pomiędzy różnymi uczestnikami edukacji: nauczycielami, uczniami oraz rodzicami. W czasie zajęć zostaną omówione następujące tematy: role przyjmowane przez uczniów i nauczycieli w procesie edukacyjnym; szkolne zderzenie kultur; rozpoznawanie potrzeb uczniów; budowanie relacji w klasie; pierwsze spotkanie z zespołem klasowym; motywowanie uczniów; ocenianie postępów uczniów; konfrontacja w klasie; mediacja pedagogiczna; mediacja poznawcza; mediacja kulturowa; mediacja rówieśnicza; współpraca nauczyciela z psychologiem i pedagogiem szkolnym; współpraca nauczyciela z rodzicami; skuteczne angażowanie uczniów w lekcję. Zajęcia umożliwią uczestnikom nabycie kompetencji zawodowych związanych z pracą nauczyciela, jak również kompetencji komunikacyjnych i interpersonalnych (praca w grupie). Zajęcia finansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5 i z tego powodu studenci zobowiązani są do wypełnienia dokumentacji projektowej. Niewypełnienie obligatoryjnej dokumentacji projektowej przed rozpoczęciem drugich zajęć oznacza rezygnację z zajęć, a tym samym student zostanie poproszony o wyrejestrowanie się z nich. LiteraturaElementy bibliografii Dix, P. (2013). Jak modelować zachowania uczniów i zarządzać klasą? Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Duda, A. K. et al. (2021). Masz prawo do mediacji w szkole. Pedagogiczne, psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania mediacji w szkole. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR. Harmin, M. (2005). Duch klasy. Jak motywować uczniów do nauki? Warszawa: Centrum Edukacji Obywatelskiej. Janowski, A. (1998). Uczeń w teatrze życia szkolnego. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Niemierko, B. (2018). Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym. Sopot: Smak Słowa. Dodatkowa informacjatermin i lokalizacja: Wydział Neofilologii, ul. Dobra 55, czwartki od 16.03.2022 w godz. 11:30-13:00
Kilka zajęć będzie miało charakter on-line, w terminie ustalonym podczas zajęć.
|
UL: centralny system rejestracji żetonowych | Najlepiej działa z przeglądarką | :: UL2 6.2.0.0-0 (2016-06-23) | :: kontakt |